تور چین

گردشگری

تور چین

گردشگری

پارکهای معروف در مشهد

پارکهای معروف در مشهد

 

از جمله تفرج‌گاه‌ها و مراکز ییلاقی قدیمی حاشیه شهر مشهد، منطقه‌ای است به نام پارک جنگلی وکیل‌آباد که پیش از این به ((میر طراز)) معروف بوده و در انتهای بلواری به همین نام با مساحت بیش از هفتاد هکتار واقع شده است. این مکان در گذشته جزء املاک وکیل‌الرعایا حاج حسین ملک بوده و در سال 1348 ه.ش به طور رسمی  وقف شده است. از مهمترین ویژگی‌های این مکان برای مسافران تور مشهد پاییز 94 ، وجود درختان سر به فلک کشیده‌ی چنار و کاج و پستی بلندی‌های طبیعی می‌باشد. آب مورد نیاز این گردشگران تور مشهد از طریق قناتی که سرچشمه‌ی آن بند گلستان بوده، تأمین می‌گردد و رودخانه‌ی بسیار زیبایی نیز در سطح آن جاری است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، نزدیک به این مکان شهربازی بسیار وسیعی به نام ((کوهستان پارک شادی)) و محوطه باغ ‌وحش احداث شده است.

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

 

پارک جنگلی شاندیز واقع در 38 کیلومتری غرب شهر مشهد از دیر باز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده است و دارای طبیعت بسیار زیبایی بر ای جذب گردشگران تور مشهد  است، امروزه محور گردشگری شاندیز را علاوه بر ویرانی که جنبه تاریخی دارد و دارای مزار و ظاهری کهن است، روستاهای سرآسیاب، ارچنگ، خادر، شاندیز، ابرده پایین، ابرده بالا و زشک تشکیل می‌دهد.رودخانه‌ها و دره‌ های متعدد شاندیز اقلیم متنوع و چشم‌اندازهای زیبایی از طبیعت را به گردشگران تور لحظه آخری مشهد عرضه می‌کند، درختان و درخنچه‌های فراوان در منطقه شامل چنار، سپیدار، اشن، ارغوان و ارس است و از گونه‌های شاخص حیات‌ وحش آن می‌توان به گوسفند وحشی، گراز و گرگ اشاره کرد، همچنین هدهد، توکای سیاه، و دم جنبانک در فهرست پرندگان این منطقه قرار دارد.

 

پارک جنگلی شاندیز مشهد

 

هتل جم مشهد

هتل جم مشهد در یکی از خیابان های نسبتا نزدیک به حرم و مقابل فرمانداری شهر مشهد و در نزدیکی مراکز درمانی و بیمارستان آریا مشهد می باشد. این هتل دارای تالارهای پذیرائی مخصوص برگزاری مراسم و رستورانی در بام هتل با چشم اندازی بسیار زیبا می باشد.یکی از دغدغه های مسافران تور مشهد این است که با حرم اما رضا (ع) فاصله زیادی نداشته باشند . هتل جم مشهد۱۰ دقیقه با ماشین با حرم فاصله دارد و جنب سینما قدس مشهد می باشد . فاصله هتل جم مشهد تا فرودگاه ۳۰ دقیقه با ماشین است .هتل جم مشهد دارای ۱۵۴ اتاق ۲ تخته , سه تخته , سوئیت آپارتمان مجهز به ۵ آسانسور با ظرفیت جابجایی ۵۰ نفر در آن واحد و همچنین سرویس رایگان جهت عزیمت به حرم امام رضا (ع) می باشد .همچنین امکانات پذیرایی که از سوی هتل جم مشهد برای مسافرین تور مشهد مهر 94 تدارک دیده شده است رستوران با چشم انداز بامی بر فراز خراسان , تالار مروارید , سالن مروارید, لابی هتل با ظرفیت بالا به همراه پذیرایی و کافی شاپ در طبقه همکف با ظرفیت ۲۰۰ نفر می باشد .

 

 

 

 

 

هتل میامی مشهد

هتل میامی مشهد

هتل میامی مشهد هتلی 3 ستاره در شهر مشهد می باشد که با امکانات متنوعی پذیرای میهمانان تور مشهد است. مسافرین تور مشهد باید دقت داشته باشند که فاصله این هتل سه ستاره تا فرودگاه بین المللی مشهد در حدود 15 دقیقه و تا ایستگاه راه آهن این شهر 30 دقیقه می باشد، فاصله تقریبی هتل میامی مشهد تا حرم مطهر امام رضا (ع) نیز در حدود 40 دقیقه به صورت پیاده روی می باشد. این هتل برای رفاه مسافرین تور مشهد امکاناتی نظیر لابی، کافی شاپ، نمازخانه، چایخانه سنتی، آسانسور، رستوران، کافی نت و صندوق امانات را فراهم کرده است. هتل میامی مشهد امکانات تفریحی و ورزشی مانند استخر و جکوزی نیز برای میهمانان تور مشهد فراهم کرده تا از اقامت در این هتل بتوانند نهایت استفاده و لذت را ببرند. اتاق های هتل میامی در 5 طبقه به تعداد 39 باب قرار گرفته اند و به تهیزاتی مانند تلویزیون، تلفن، مبلمان، آشپزخانه، صندوق امانات، یخچال، حمام، سرویس ایرانی و سرویس فرنگی مجهز شده اند. آن دسته از میهمانان تور مشهد آبان 94 که قصد استفاده از اینترنت در هتل میامی مشهد را دارند، میتوانند از این خدمت به صورت رایگان در فضای لابی و اتاق های خود استفاده کنند.

آدرس هتل میامی مشهد : مشهد -خیابان امام رضا(ع) 35

هتل میامی مشهد

هتل میامی مشهد

 


برج ساعت دیره دبی

برج ساعت نام یک میدان در دبی و از جاذبه های گردشگری تور دبی می باشد که توسط مهندس ادگار بابلیک در خارج از کشور طراحی شده و توسط یک سازنده محلی ناشناخته در سال 1964 ساخته شد. هم اکنون منطقه اطراف فلکه برج ساعت از نظر تجاری دارای اهمیت قابل توجهی است. این میدان در منطقه شرقی دبی به نام دیره واقع شده است.میدان ساعت دیره خیابان‌های ام‌هریر، المکتوم و ابوبکر را به هم متصل می‌کند. برج ساعت دیره در بین فارسی‌ زبانان بیشتر با نام میدان ساعت برای مسافرین تور لحظه آخری دبی شناخته شده است .برج ساعت دیره از سال 1972 در خارج از کشور به عنوان یک نماد دبی مرمت شد.در محوطه اطراف برج ساعت دیره دفاتر بسیار مهم تجاری که شامل خطوط هوایی بزرگ بین المللی فعال در دبی است قرار گرفته اند.

 

 

 

مساجد معروف در دبی

مساجد معروف در دبی

مسجد«شیخ زاید» ابوظبی در امارات متحده عربی نیز از جمله جاذبه های زیبای دبی است که  بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است .نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌است. او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه.ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده‌است. این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.سنگ های مرمر سفید، فرش های دستباف با مساحت ۱۸٫۷ کیلومتر مربع، ۸۲ گنبد با اندازه های متفاوت و استخرهای زیبا در اطراف مسجد از دیدنی های این مسجد هستند.در مسجد شیخ زاید در امارات در تور دبی پاییز 94 میتوانید از بزرگترین فرش جهان که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است و روزانه قریب به ۲ هزار توریست به بازدید ان میروند ، دیدن کنید.گنبد این مسجد از خارج ۸۵ متر و از داخل ۷۰ متر ارتفاع دارد که هیبت خاصی بدان داده است.جالب است که در امارات متحده عربی حتی غیر مسلمانان در تور دبی هم اجازه ورود به این مسجد را دارند. روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند.

 

 

 

 

مسجد الفاروق در منطقه صفای دبی، بزرگترین مسجد این شهر است که به سبک مساجد عثمانی ساخته شده است.این مسجد هشت هزار و 700 متر مربع مساحت و گنجایش دو هزار نمازگزار را دارد. معماری بیرونی مسجد الفاروق شبیه مسجد سلطان احمد در استانبول ترکیه است ولی در معماری داخلی آن از طرح های ترکی و مراکشی استفاده شده است.حتما از این مسجد در تور دبی دیدن کنید. معماران و صنعتکارانی از مراکش نمای داخلی این مسجد را طراحی اجرا کرده اند. این مسجد در سال 2011 افتتاح شده و شامل 21 گنبد و چهار گلدسته است. این مسجد شامل مرکز فرهنگی ، کتابخانه ای با سه هزار عنوان کتاب و سالن قرائتخانه برای مسافران تور دبی  نیز می باشد.